-آرزوهاي انسان در چه مواردي مستحسن و در چه مواردي مذموم است؟
(0)
-به چه كسي آزاد مي گويند؟(0)
-در جامعه ي امروزي چگونه مي توانيم آزاده باشيم؟
(0)
-معروف است كه بشر مختار و آزاد آفريده شده , و سرنوشت او در دست خود اوست . واو , خود سرنوشت ساز , و طراح نحوه زندگي آينده خود مي باشد . از طرف ديگر قانون وراثت كه از اصول علمي مسلم جهان ما است , به ما مي گويد كه فرزندان نه تـنها وارث مال و صفات ظاهري پدران و مادران هستند , بلكه صفات دروني و روحيات خوب و بد آنان را نيز به ارث مي برند , و صفات و روحيات موروثي درسرنوشت آنان كاملا موثر است . چگونه مي توان انسان را در تعيين سرنوشت خود آزاد دانست ؟(0)
-آيا آزادي مستلزم وحدت اديان نيست ؟(0)
-معناي آزادي در اسلام چيست ؟(0)
-نظر اسلام درباره آزادي عقيده چيست ؟(0)
-نظر اسلام درباره آزادي انسان چيست ؟(0)
-چرا اسلام , اسلام آوردن بردگان را موجب آزادي آنان نداسته است ؟(0)
-اسلام مي گويد : پيروان هر دين و آييني حق حيات دارند و بطور آزاد مي تواند خود را معرفي كند پس چرا از پيروان ديگر ماليات و جزيه دريافت مي كند ؟(0)
-آرزوهاي انسان در چه مواردي مستحسن و در چه مواردي مذموم است؟
(0)
-به چه كسي آزاد مي گويند؟(0)
-در جامعه ي امروزي چگونه مي توانيم آزاده باشيم؟
(0)
-معروف است كه بشر مختار و آزاد آفريده شده , و سرنوشت او در دست خود اوست . واو , خود سرنوشت ساز , و طراح نحوه زندگي آينده خود مي باشد . از طرف ديگر قانون وراثت كه از اصول علمي مسلم جهان ما است , به ما مي گويد كه فرزندان نه تـنها وارث مال و صفات ظاهري پدران و مادران هستند , بلكه صفات دروني و روحيات خوب و بد آنان را نيز به ارث مي برند , و صفات و روحيات موروثي درسرنوشت آنان كاملا موثر است . چگونه مي توان انسان را در تعيين سرنوشت خود آزاد دانست ؟(0)
-آيا آزادي مستلزم وحدت اديان نيست ؟(0)
-معناي آزادي در اسلام چيست ؟(0)
-نظر اسلام درباره آزادي عقيده چيست ؟(0)
-نظر اسلام درباره آزادي انسان چيست ؟(0)
-چرا اسلام , اسلام آوردن بردگان را موجب آزادي آنان نداسته است ؟(0)
-اسلام مي گويد : پيروان هر دين و آييني حق حيات دارند و بطور آزاد مي تواند خود را معرفي كند پس چرا از پيروان ديگر ماليات و جزيه دريافت مي كند ؟(0)

مطالب این بخش جمع آوری شده از مراکز و مؤسسات مختلف پاسخگویی می باشد و بعضا ممکن است با دیدگاه و نظرات این مؤسسه (تحقیقاتی حضرت ولی عصر (عج)) یکسان نباشد.
و طبیعتا مسئولیت پاسخ هایی ارائه شده با مراکز پاسخ دهنده می باشد.

  کد مطلب:3677 شنبه 1 فروردين 1394 آمار بازدید:22

براي اينكه به دام اوهام و خيالات نيفتيم چه بايد كنيم؟



شكي نيست كه در اين رابطه بايد ابتدا به ماهيت اوهام و تخيلات پي برد و آنها را از حقايق باز شناخت و پس از پي بردن به حقيقت آن سراغ درمان آن رفت كه آدمي گرفتار اين اوهام و تخيلات نشود، حضرت امام خميني (در كتاب آداب الصلاه ضمن اشاره به اينكه قوة خيال و قوة واهمة انسان قابل تربيت هستند بطوري كه ميتوان آن را رام نمود و طاير خيال را ميتوان بدست گرفت به طوري كه در تحت اختيار و اراده حركت كند، به راه تحصيل آن اشاره كرده و ميفرمايند: عمده طريق رام كردن آن عمل نمودن به خلاف است. يعني هر گاه خيال بخواهد فرار كند آنرا بر گرداند و اين در ابتداي كار امري سخت به نظر ميآيد ولي پس از مدتي عمل و دقت و علاج حتماً رام ميشود و سپسايشان عمده دليل تشتت خيال را حب دنيا دانسته كه هر چه قلب بدان علاقه و محبت پيدا كرد. قبلة توجه آن همان محبوب است و به ميزاني كه انسان به دنيا محبت پيدا كند، زمينة توجه به آن برايش پيدا شده و به همين ميزان از فراغت قلب و حضور آن در محضر خدا باز مانده و متوجه دنيا و از اين شاخه به آن شاخة آن ميپرد، حال اگر حب دنيا از قلب انسان ريشه كن شود، قدم بسيار بزرگي در ضبط خيال برداشته شده است، در اين رابطه رجوع شود به آداب الصلواه فصل 11 و 12 از مقالة اولي.



مطالب این بخش جمع آوری شده از مراکز و مؤسسات مختلف پاسخگویی می باشد و بعضا ممکن است با دیدگاه و نظرات این مؤسسه (تحقیقاتی حضرت ولی عصر (عج)) یکسان نباشد.
و طبیعتا مسئولیت پاسخ هایی ارائه شده با مراکز پاسخ دهنده می باشد.